HTML

Hattyúfalva

A következő három évet Hattyúfalva közelében, a University of Warwickon töltöm. Ha valami érdekessel találkozom, azt megírom. Vagy nem.

Amerika, London, Párizs

Nincs megjeleníthető elem

armyworm

Nincs megjeleníthető elem

Brighton

Nincs megjeleníthető elem

2008.11.04. 09:00 vincemate

18. Hattyúfalvi napok 4. – Lánglovagok

Tegnap tűz volt az Intézetben. Azaz tűz nem volt, csak füst, ami beindította a tűzjelzőket.*

 

     Már csak 15 perc volt a könyvtár zárásáig, és az ablakok fénye által megvilágított sárguló leveleket nézve épp azon gondolkoztam, hogy elolvassak-e még egy bekezdést, amikor éktelenül elkezdet csöngetni a tűzcsengő. Először csak egymásra néztünk a mellettem ülő Lizz-zel, de amikor ő rendes amerikai módjára hamarosan felállt, és a kabátját kezébe véve higgadtan távozni készült, akkor gondoltam, de jó, végre én is kipróbálom, milyen vészhelyzetben pánik nélkül elhagyni egy épületet. Otthagytunk tehát csapot, papot, laptopot, és az ajtó felé indultunk, ahol Will is csatlakozott hozzánk.

     Átsétálva a kerten tanácstalanul léptünk az Intézet épületébe, ahol Matt (nem én) és Im-Hwa próbáltak ablakot nyitni, mert tényleg szörnyű füst volt, de nem értettük, honnan jön, mert bár égett ételszagot lehetett érezni, a konyhában nem füstölt semmi. Végül, amikor őket is kizavarták, velük együtt léptünk ki az épület elé, ahol már ott toporgott az Intézeti Színjátszókör.

     Érdekes módon a tűzoltók csak jópár perc múlva értek oda (ennyi idő alatt akár gyalog is jöhettek volna), a lányok – akik itt is, mint úgy tűnik minden bölcsész-jellegű helyen, többségben vannak – kezdtek bepörögni, a gázpalackban kiszálló tűzoltók láttán egyikük a Szellemirtók zenéjét énekelte, a másik pedig ágaskodott (bár alapból is elég magas), hogy megszemlélje a felhozatalt, és a többiek is hamarosan követték a példáját.

     Hamarosan kiderült, hogy nincs igazán tűz, csak annyi történt, hogy a kanadai Joshua (akit sokan nem szeretnek, mert állítólag eléggé elavult nézetei vannak a férfi és nő közti érintkezésről, és szintén állítólag ezeket bármikor hajlandó mint az általános kanadai szemléletet prezentálni, és akiről saját tapasztalataim alapján is állíthatom, hogy a sikeres és kellemes kommunikáció előfeltételének tekinthető bizonyos társas viselkedési normákkal nincs tisztában, ám akit valójában nem is Joshuának, hanem Jordannek hívnak, csak az egyik tanár – aki szintén nem kedveli – egyszer bosszantásból elárulta neki, hogy az erzsébetkori szlengben a „jordan” éjjeliedényt jelentett, ezért azóta Josh-ként mutatkozik be), szóval Jordan melegítés közben odaégette a mikróban a péksüteményét, amit ezután rögvest a (nejlonzacskóval és papírral bélelt) szemetesbe dobott, ami egy idő után kezdett kicsit kigyulladni. Persze ez csak hosszú csend után jutott eszébe, ami az egyik tűzoltó kérdését követte, miszerint ki dobott elégetett tésztát a szemetesbe.

 

     Este a hírekből megtudtam, hogy épp ma egy éve 4 tűzoltó halt meg egy raktártűzben, ezért Warwickshire-szerte megemlékezéseket tartottak. Előtte pedig a kedvenc sorozatom, az MI5 (angoloknak Spooks, amerikaiaknak MI5) ment a tévében.

 

 


—————————————

*Csak azért kezdtem így a posztot, mert ki akartam próbálni, hogy milyen érzés egy majdnem annyira ütős mondattal kezdeni, mint hogy „Ma nem mentem iskolába”. Illetve valójában csak szerettem volna, hogy valahová belinkelhessem az imént belinkelt cikket, mert szerintem érdekes.

Szövegértési feladat (3p)

a) Igaz-e a szerző első mondata?

b) A szerző miért ezt választotta első mondatának?

Válaszodat indokold!

 

11 komment

Címkék: anglia angolok amerikaiak stratford upon avon the shakespeare institute


A bejegyzés trackback címe:

https://hattyufalva.blog.hu/api/trackback/id/tr4748589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mreka 2008.11.04. 11:49:27

Én ott teljesen leragadtam, hogy bennhagytad a laptopod. wow. A koleszban volt néha reggel 8-kor próbariadó (az most mellékes, hogy az emberek 70%-a "bennégett", mert inkább átaludta az eseményeket), és amikor először hallottam a riasztót, a szobatársammal kétségbeesetten kapkodtuk össze az "értékeinket". (Laptopról akkor még szó sem volt.) Talán még élve kiértünk, de nem sok hiányzott. Utána már mindig tudtam, hogy ez most csak játsziból van, de azóta sem tudtam eldönteni, vajon vészhelyzetben ott tudnám-e hagyni pl. a laptopomat (rajta az összes kutatással, jegyzetekkel, mindennel). Respect. (Lehet, hogy az evolúció mikrofolyamatainak tanúi lehetünk éppen? ;-) )

Nessus · http://blogmole.blogspot.com 2008.11.04. 23:08:34

én sosem értettem, hogy a könyvtárban - ahol ugye csöndben kell viselkedni - mégis mi a ráknak kell egy olyan vijjogó. sokkal jobb lenne egy pisszegő. az ember nem szarja össze magát, ha megszólal, meg ilyenek. különben is, ha már ég a könyvtár, akkor mindegy.

ami az első mondatot illeti:
1. nincs
2. ilyen az amikor unalomból szójátszanak

vincemate 2008.11.04. 23:18:40

Nessus, ez eddig erős 1 pont (az első válasz értelmetlen és nem indokoltál). De azért örülök, hogy te is feltűntél itt...

molnarcili 2008.11.05. 00:51:40

1. Nem. Mert hazudik. (Nem igaz ugyanis, hogy tűz volt abban az értelemben, amit a tűzoltók annak neveznek.) Illetve: Igen. Mert igazat mond. (Ugyanis a kuka valóban kigyulladt, továbbá, ahol füst van, ott égésnek is kell lennie. De ez a tűzoltói értelemben nem minősül tűznek.)
2. Mert jól össze akarta zavarni az olvasót. Feszültséget akart kelteni. Mert kíváncsi volt, milyen keskeny a mezsgye igaz- és hazugság közt.
... Én készültem.

vincemate 2008.11.05. 01:34:42

Ilic, ingadozom a 3 és a 1,5 pont között, de azt hiszem 1,5-öt adnék, oszt lehet reklamálni. Az első válasz és indoklás tökéletes, a második válasz szerintem nem jó, mert a szerző nem ezzel indokolja, bár értelmezésként elfogadható, ráadásul a feladatban nem szerepelt, hogy "milyen indokot _ad a szerző_". Talán kérdezzünk meg egy független profit... P. tanárnő? De te is megpróbálhatsz meggyőzni, hogy adjam meg a 3 pontot.

JAndrás 2008.11.05. 13:36:52

Meg lehetne ismerni a megoldókulcsot? Hogyan oszlik meg a 3 pont az a) éa a b) kérdések között?

Egyébként szövegközeli olvasás Ilci igazát látszik alátámasztani az a) kérdést illetően, hiszen a szerző maga fogalmaz úgy, miszerint a szemetes "egy idő után kezdett kicsit kigyulladni".

Másfelől - és itt tegyük félre azt a kérdést, hogy mit jelent "kicsit" kigyulladni, valamint, hogy mi minősül tűznek "tűzoltói értelemben" (hiszen a derék tűzoltó, legalábbis a szöveg szerint, valamit mégis eloltott) - nyugtalanítóan tisztázatlan a szöveg, a benne fölépülő világ mint annak jelöltje valamint a kettőből kibontakozó értelemegész. Ha a szerző felől közelítjük meg a kérdést - és ezzel óhatatlanul áttérünk a b) kérdésre, hiszen mint majd reményeink szerint a továbbiakban láthatóvá válik a) és b) szorosan és elválaszthatatlanul összetartozik -, a probléma még szorongatóbbá válik: Valóban Angliában van?, Ha nincs is Angliában, őszintén gondolja-e hogy mégis ott van?, Ha szándékosan igyekszik elhitetni a nyájas és mit sem sejtő olvasóval, hogy Angliában van, akkor mi ezzel a célja?

Mindebből látni kell hogy a kérdések becsapósak, tehát a)-ra és b)-re is a helyes válasz: X.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.11.05. 13:38:07

azt én sem értem, hogy a laptopodat ott hagytad? az elég bátor dolog, kivéve ha tudtad, hogy nem nagyon van tűz. Na mindegy, lehet, hogy tényleg itt valami evolúciós dolog történik, de az is lehet hogy nem.
"lehet, hogy nekem van igazam, de az is lehet, hogy te tévedsz"

Poros Julcsi 2008.11.05. 17:52:37

1. igaz. ez a jordan-josh egy idióta. (javasolhatnád neki, hogy hívassa magát Billynek. Akkor a kecske is meg a káposzta is jóllakik.)
2. szerző sokat gondolkozott azon, hogy miként vonhatná magát párhuzamba egy híres íróval, és az bejegyzésvégi csavaron kívül nem jutott más eszébe.
3. ezt én kérdezem: hol van a vasárnapra igért eredményhirdetés a hamis házakról? türelmetlenül várom a tárgynyereményemet!

molnarcili 2008.11.06. 10:20:28

A szerző nyilván úgy tudja, hogy kézirat nem ég el.

Egyébként én nem fogok könyörögni a 1,5 pontomért, én ilyenkor felfújom magam, és duzzogva hallgatok:

bnc 2008.11.06. 14:22:08

es azt meg nem is emlitette senki, hogy milyen batrak ott a tuzoltok, hogy gazpalackban vonulnak a tuzhoz.

vincemate 2008.11.06. 23:19:52

Nézzenek oda! A kényesízlésű bnc, a kifejezésfetisiszta! Amúgy jogos.
Válaszaim hátulról előre:
Ilic, mit hallgatsz duzzogva? azt lehagytad:)
P. tanárnő:D:D, javasolni fogom a Bilit, bár nekem is eltartott egy ideig, amíg felfogtam, neki asszem tovább fog tartani... Amúgy nem ígértem vasárnapra eredményhirdetést, csak hogy addig lehet tippelni, ezért levonok tőled egy pontot. Viszont lesz eredményhirdetés, csak össze akarom gyűjteni a többi kérdést, amire eddig nem válaszoltam, és együtt azokkal.
Calam, Réka: a laptopot tényleg otthagytuk, nem is állítottam, hogy amikor kiderült, hogy nem csak fél percre kell kimenni a könyvtár elé, hanem messzebb, akkor nem kezdtünk el aggódni.
András: igen, a kérdésed önmagában megéri a 3 pontot, mert igyekeztem minél értelmetlenebb pontozást kitalálni a szándékaim szerint hibásan feltett kérdésekhez. A szöveg szkepticista dekonstrukciójába viszont nem vagyok hajlandó belemenni. Mondom, tehát Angliában vagyok, ahogy már D. is megmondta.
süti beállítások módosítása